2009.12.26. 09:17

Boldogságos Karácsonyt!

 

Most már komolyan csak az előző hétről kimaradt pár napot kell leírnom nektek, majd pedig belevághatok végre a karácsonyi fejezetembe, amit annyira vártok!

 

December 10: A várva várt prezentáció napja. Nem mentem iskolába sem ezen a neves napon, mivel Betty kitalálta, hogy milyen jó lenne, ha sütnék pogácsát is a magyaros öltözékem meg maga a bemutató mellé. Teljesen egyedi ötletnek tartottam, szóval rákapcsoltunk a pogácsasütésre. Igen ám, de először is kellett a recept. Írtam Anyukámnak, hogy akkor hogy is van ez? Kiderült, hogy már valahol megvolt a gépemen a recept, csak meg kellett keresnem.

Na gondoltam, innentől már egyszerű dolgom lesz, szépen lefordítom ezt a 4-5 féle összetevőt és már kezdhetjük is. Persze. Az egész mizéria már akkor elkezdődött, amikor én felolvastam a receptet és Bettynek diktáltam, hogy 60 dkg liszt meg így tovább. Néz rám, és megkérdezi: „Mi az a Dkg?” Itt egy pillanatra megakadtam, de nem zavartatva magamat elmagyaráztam neki, hogy tudod, van a Kg, ami a kilogramm, ez a Dkg meg a dekagramm, ami 100-szor van meg a Kg-ban. És bólintott, szóval úgy vettem le, hogy rendben minden.

Olvastam a receptet tovább, hogy 1 dl tej és 2 dl tejföl. Megint rám néz, és megint megkérdezi: „Mi az a Dl?” Hú, itt már én éreztem magam hülyének, hát mondom, mi van itt, hogy nem értik felét se annak, amit mondok?! Már nem bajlódtam azzal, hogy elmagyarázzam, hogy mit jelent a deciliter meg minden, hanem egyenesen rákérdeztem: „Mi a probléma ezekkel a mértékekkel?”

És akkor most Bettyn volt a sor, hogy magyarázzon… Ti gondoltátok volna, hogy az amerikaiak nem használnak konyhai mérleget?! Ugye, hogy nem csak én lepődtem meg? Ők itt mindent pohárral és kanalakkal mérnek, van legalább 5 féle különböző pohár, meg 6 kanál és szörnyen bonyolult, legalábbis szerintem. De most már legalább tudom, hogy 60 dkg liszt 121 kiskanálnyinak felel meg. Vicces, nem?

 

Szóval, miután rájöttünk, hogy mi ezt kilóra itt nem fogjuk tudni lemérni, megpróbáltunk átváltani mindent amerikai mértékegységekre. Mit ne mondjak, nem életem legegyszerűbb feladata volt; kár, hogy ezt bezzeg nem tanítják fizika órán… Tehát először a dekagrammból csináltam kilogrammot, aztán a kilogrammból fontot, a fontból poharat, a pohárból meg kanalat. Nem vagyok normális, tudom. De a végére annyira összekavarodtunk, hogy háromszor kiszámoltam ugyanazt, és 3 féle különböző eredmény jött ki. Úgy döntöttem, hogy nem bajlódok vele többet, belefáradtam az egész pogácsa témába (mert, hogy onnan indult az egész, emlékeztek még, igaz?), felmentem a netre és beütöttem, hogy mértékegység átváltó. Hogy ez a találmány mennyivel leegyszerűsítette az életemet! Másfél óra izzasztó számolás után külön öröm volt csak bepötyögni a számokat és megkapni az eredményt.

 

Miután ezzel megvoltunk sikeresen méghozzá (!), meg kellett duplázni minden összetevőt, mivel 40 emberre sütöttem. Életemben először. Láttam már ezer pogácsasütést, de hogy soha magamtól eddig még nem csináltam, az is igaz. 120 dekagramm lisztből csináltuk, egyszerűen döbbenetes volt a mennyiség! Habár akkor voltunk elájulva teljesen, amikor 8 tégla vajat használtunk fel egyszerre. Betty mondta jól: mamut adag! :) Csak megjegyzem, hogy nem tudtam egyedül megemelni az egész edényt, olyan nehéz volt. Hehe.

 

Tehát mindez szerdán, egy nappal a Rotary találka előtt történt vala, miközben én lázasan az utolsó simításokat végeztem a prezentációmon. Mivel előre hozták másfél hónappal, nagyon ideges voltam, hogy nem fog szépen sikerülni, egy hetes lóhalála tipusú készülés után, de végül időben be tudtam fejezni és nagyon boldog voltam a tudattól, hogy nemsoká mindenki megismeri szépséges kis országomat, meg engem a szépséges kis ruhámban. :)

 

Csütörtökön reggel 8 órakor megkezdődött a nagy sütés ideje. Olyan izgatott voltam az egészet illetően, olyan jól nézett ki a tészta, és jó megérzésem volt. Betty készségesen csinált mindent az utasításaim szerint, segített mindenben, és hipp hopp az első tepsi már meg is volt. Beraktam a sütőbe, és alig bírtam kivárni, hogy megsüljön. Viszont mikor a sütőből végre kivehettem, szörnyen nézett ki az összes! Komolyan sírhatnékom volt, annyira nem hasonlított az egész pogácsára! És az íze… te jó ég, mintha lisztes élesztőt ettem volna! Teljesen kétségbe voltam esve, eddig úgy gondoltam, hogy tudok főzni, ha nem is fejből, de legalább receptből, erre hirtelen kiderül, hogy fogalmam sincs az egészhez! Megint rám jött hát az idegesség, alig tudtam beszélni, minden bajom volt. De Betty bíztatott, hogy ne hagyjuk abba, a következő majd jobb lesz! Hát, ha sokkal nem is lett az, de jobb lett. Volt még remény, pedig én akkora már eltemettem az egész napomat.

 

Körülbelül 6-7 tepsi pogácsát (tepsinként 30 darabbal számolva!) sütöttünk, ebből az utolsó 100-130 darab remekül sikerült, azokat vittük el; a maradék még mindig itthon van. Most, hogy megszáradtak már sokkal ehetőbbek... Rohanvást elkészültem, felkapkodtam a csini magyaros ruhácskámat, és már szaladtunk is. Szabályosan rosszul voltam attól, hogy mi van akkor, ha a beszélő késik el éppen. Aaannyira túl akartam már lenni az egészen.. El sem hiszitek mennyire.

 

Mikor odaértünk, persze még senki nem volt ott, én ennek örvendezvén épp azt fontolgattam, hogy lelépek. :) Annyira nem akartam azt a prezentációt aznap!! Ráadásul anyáék kérleltek engem, hogy szerezzek egy videokamerát (persze előző este találták ki), szóval elég nagy volt a teher, remélem érzékelitek. 

Képzeljetek el egy termet tele idős gazdag emberkékkel, amelyiknek fele így is süket (most nem bántásból, de ha így van…), én meg állok középen, megszeppenve és beszéljek angolul, legyek elbűvölő és még mosolyogjak is. Feladta a leckét az elején, de a végére már belejöttem és még külön élveztem is felsorolni az összes elképesztő dolgot, amit Magyarországról érdemes tudni. És akkor itt megjegyezném, hogy én magam is rengeteget tanultam, míg megírtam és elkészítettem ezt a bemutatót, szívesen ajánlom mindenki figyelmébe a wikipédiát! Tudtátok például, hogy a hévízi tó a világ legnagyobb gyógyvizű tava? Vagy hogy a tudósaink nélkül nem lenne (vagy később lett volna feltalálva) golyóstoll, vagy fertőtlenítés vagy akár atombomba? Vagy hogy a tokaji aszút szerte a világon ismerik? :) Azt hittem tudom a lényeges dolgokat. Frászt. Tudtam egy picurkát az országomról, és azt hittem, hogy elég volt annyi; és ilyen pici ismerettel voltak előítéleteim és olykor rossz véleményem. Mostanra ez hatalmasat változott. Büszke vagyok arra, hogy Magyar vagyok.

 

A bemutatót pedig imádták, egy percre se aludt el senki (ami azért mutatvány, tekintve az átlag életkort), tapsoltak sokáig és még kérdezgettek is utána. Viszont képzeljétek el, hogy olyan szépséges prezentációm volt, hogy még zenéket is szerkesztettem alá, legalább 3 évet öregedtem, mire beállítottam mindent jóra, tökéletesre… És akkor mikor éppen kint állok a pódiumon, szólnak, hogy mi lenne ha lekapcsolnánk a muzsikát? Hát mondom ha lekapcsoljuk a muzsikát, akkor nem lesz olyan szép. De nem gond az nekik, csak nem tudnak kétfele hallani. Én még ilyet tutira nem hallottam, habár hallókészülékem sem volt még.. Mekkora blama. :(

 

Egyébként el voltak ájulva a magyar nyelvtől, persze senki nem tud soha elismételni semmit utánam. Imádnátok, ha hallanátok, amikor a Hajdúszoboszló szóval próbálkoznak. Édesek, de én meg milyen kis gonosz vagyok!

A leglényegesebb pedig, hogy a fél klub kijelentette, hogy a következő nyaralásukat Magyarországra tervezik, jönnek meglátogatni engem! Csak ha a fele valóra válna ezeknek az ígéreteknek, de boldog lennék!

 

A pogácsa… mind elfogyott!!!!!!

 

A hét további részében karácsonyfát díszítettünk, mert hogy ez itt így divat: közvetlen hálaadás után, nem december 24-én. Így aztán a karácsonyi hangulatomnak teljesen lőttek, de nem is bánom. De erről majd később.

A suliban egy fotókiállításon dolgozott az egész osztályunk, az egész héten. Najó, nem mindenki, de én legalább is ott voltam mindig. Végül két képet viszek, és még az is lehet, hogy megveszik őket! Mindenképpen megörökítem majd, ahogy lógnak a galéria falán. :)

 

Nos, azt hiszem ennyi mostanra. Nincs több feljegyzés a papíromon, remélem örültök a kis olvasmánynak.

 

Puszi mindenkinek, és nagyon szép, boldog karácsonyt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lovelita-usa.blog.hu/api/trackback/id/tr551623637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idesanyám 2009.12.26. 12:57:22

Na szia Babó!
Mostanában nem nevettem ennyit, mint amit ezen az írásodon. Jó kedvem lett !Ilyenkor mindig azt érzem, hogy olyan jó, hogy ezt Te megéled és Te veled történik. /Én is úgy odamennék!!/Ezek az élmények örökké a Tiéid, és ha ezt megosztod, akkor még szórakoztatsz másokat is.
Büszkeség tölt el, hogy az én lányom vagy és el tudtuk azt érni 17 és fél év alatt, hogy így megálld a helyedet és felnőtt módjára viselkedj idegenben, ahol Te vagy "Magyarország"! Sokszor puszillak! Anya-Cicu

Gre-an 2009.12.26. 14:42:27

Nagyon Boldog Karácsonyt kivánunk:)))))

Remélem még igy messze is szép napjaid lesznek.
Megy a csomag, amiben van egy Gréta aji is:)na persze fotók:)
Sok puszit küldünk neked: Grétus és Ancsa.

vgabi49 2009.12.28. 18:02:40

Drága Kicsi Lány, Dorka!

Tudod én vagyok az a Gabi, aki a Gáborral és Szellike nevű kutyusával szoktunk nálatok eltölteni néhány igen kellemes hetet, mindamellett még kezeltetjük is magunkat.
Szóval először is ami késik nem múlik, most én is sorra kerülök az írásban, remélem megleptelek.
Mikor október végén, november elején nálatok jártunk, isteni idő volt, anyucikád nem is hitte el, annyira tomboltak a plusszok. Csak az utolsó pár napban lett egy kicsit hűvösebb, de akkor már nem számított semmi.
Szóval naponta mentünk el a házikótok előtt és szinte naponta üdvözöltük a kutyusaidat.
Ők is Szellikét, majd később minket is észre vettek.
Anyucikád mondta, hogy írsz, és megadta a blog-címedet.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán és szégyen szemre úgy teltek a napok, hogy nem jutottam hozzá, hogy írjak Neked.
Most azonban bepótolom.
Borzasztó izgalommal olvasom a blogodat és bizony ebből könyv lesz! Akárki meglássa! És nem is akármilyen! Annyira olvasmányosan írod le a Veled történteket, hogy sokkal jobb, mint bármely regény, melyet valaha olvastam!
Nagyon sok rajongód van ám!
Tudod az úgy szokott lenni, hogy amikor Hajdúszoboszlón vagyunk mindig a lap-top van nálam, majd ha hazajövünk, akkor már csak a rendes számítógép üzemel, így került ki a blogcímed a látókörömből, de most karácsonykor elővettem a lap-topot, mert Gábor ült a rendes gép előtt, s akkor megkerestem az elérhetőségedet és most íroki Neked.
Még októberben járt nálunk (Bp-en) egy Leonard Cohen nevű kanadai úriember, aki 76 éves, és csodálatos mély hangon énekli a saját verseinek megzenésített változatait.
Bár a koncertjegy nagyon drága volt (26600 Ft), de valami azt súgta, hogy el kell menjek, hogy meghallgassam. Bár Gábort nem tudtam magammal vinni, de az előadás szünetében vettem egy CD-t, amit azóta már az itthon található összes adathordozóra felvittem és ha bármikor ki akarok kapcsolni, csakis ŐT hallgatom.
Magyarországon nemigen játsszák a dalait, de a koncerten, ami a Papp László sportarénában volt egy fillért sem lehetett leejteni, annyian voltak. Ott volt a politikai elit összes ismert alakja, a celebek és egyéb hírességek.
Sem a rádióban, sem a TV-ben nem adják egyetlen dalát sem, pedig megérdemelné, mert ilyen zene iránti alázatot egy ilyen idős, de megjelenésében fiatalos mozgású úriembertől még sohasem láttam, pedig most múltam 60.
Utána még elmentem egy Táncdalfesztivál című koncertre is, háááát többet nem megyek ilyen illúziórmoboló előadásra!
24-én Gábor reggel 7-től 25-én reggel 7-ig dolgozott, csak hangban találkozhattunk. Most jöttem rá, hogy bár ennyi időt megértem, de sohasem voltam még szenteste egyedül. Most Szellikémmel ünnepeltünk. 26-án összejött nálunk a NAGY CSALÁD, voltunk 15-en és nagyon jól éreztük magunkat. Úgy döntöttünk, hogy a Szilvesztert is együtt fogjuk ünnepelni.
Bizonyára Neked is hiányoztak a szeretteid, első igazi távollét egy ilyen ünnepen, én is átéltem annakidején, de túl vagy rajta.
Érezhetted a leveleik hangvételéből, legalábbis én, mint kívülálló érzékelem, mennyire hiányoztál az otthoniaknak.
Nagyon lelkes olvasód vagyok ám! Csak úgy lehet teljes a könyv, ha be is lesz fejezve.
Kérlek folytasd, mert űr lesz így is, amikor hazajössz és akkor már mindenki tudja miért is nincs folytatás, de addig…..
Mindig tudtam, hogy talpraesett csudaklassz lányka vagy!
Ez a soraidból is kitűnik.
Szüleid és a tesód is büszkék lehetnek Rád.
Megállod a helyed a földkerekség másik oldalán is!
Szurkolok, hogy továbbra is érezd jól magad és még sok-sok erőt kívánok Neked.
Puszilunk innen a távol Budapestről
Gabi és Gábor

vgabi49 2009.12.28. 18:19:23

@Gre-an: Bár nem a megfelelő időben és helyen írtam Neked a levelemet, de a beszámolódat olvasva én is sokat kuncogtam. Tudod az sem mindegy, hogy a pogácsa alkotórészei milyen alapanyagokból tevődnek össze. Sokszor nekem sem sikerül, ha netán nem a megfelelő lisztet sikerül megvenni a boltban.
Isteni, ahogy leírod a Veled történteket. Nekem nagyon olvasmányos és várom a holnapot, hogy ismét olvashassam. Az eddig kihagyott történeteket is el fogom olvasni, ne félj nem marad olvasatlan egyetlen sor sem és az ismerőseimnek is fogom ajánlani, hogy olvassák el, mert sokat lehet tanulni belőle!
Vigyázz magadra és sokat gondolok Rád, ha addig nem találkoznánk, nagyon boldog újesztendőt kívánok és maradj meg mindíg ilyen jókedélyű aranyos kislánynak. Ölellek: vgabi
süti beállítások módosítása